Thursday, July 15, 2004

GERAM

Posted by Mar at 5:32 PM
Aku baru sat tadi habis class Dr. M (class Strength & Testing). Habis jer class tadi ketensionan dan kegeraman aku dah capai tahap melampau. Dah sampai tahap macam nak bunuh diri..oppss..mana bole. Aku belum nak mati lagi. Amalan pun tak cukup. Apa aku nak jawap dalam kubur nanti. Aku tukar. Ketensionan aku dah sampai tahap macam nak menjerit sampai terkeluar anak tekak. Tension,tension, tension. Geram, geram, geram.

Puncanya bila Dr. M bagi kitorang kuiz sebelum class dismissed. Dia kata Pop Kuiz, patutnya ala-ala pop yeh yeh la. Kacang goreng ke kacang kuda ke kacang rebus ke. Ni tak. Soalan dia buat aku mencakar tanah jawab tadi. Eh, silap. Bukan cakar tanah. Mencakar simen dan konkrit. Korang bayangkanlah macam mana aku cakar simen dan konkrit tu tadi. Yang aku geram sebab semua benda yang dia dah ajar dalam masa sebulan ni dicampur-adukkan dalam satu soalan Pop Kuiz tu (menyampah aku perkataan Pop Kuiz tu). Kalau korang nak tau subjek ni memang subjek calculation sahaja. Mereng otak aku sekejap tadi. Rasa cam nak nangis pun ada.

Yang buat aku risau lagi bila ramai senior aku terpaksa repeat paper ni sebab fail semester lepas. Bertambah-tambah la lagi kerisauan dan ketensionan aku. Betul buat aku jiwa kacau. Satu lagi bila aku dah nampak dah yang Dr. M ni agak kemut bila tang bagi markah. As an example, ari tu jawapan kuiz aku memang betul tapi sebab unit aku tukar (lb.in aku tukar jadi N.m) dia tolak 2 markah. Banyak tu padahal aku rasa kesilapan tu bukannya besar sangat pun. Entah la. Harap-harap takde mimpi ngeri yang akan berlaku semester ni. Dr. M, tolong la jangan dera jiwa dan batinku... :-(

4 comments on "GERAM"

Anonymous said...

iwan http://berjenel.blogspot.com

pop kuiz?
aku dulu potostat kawan sebelah punya jawapan je...
aku jawab no 1 kawan jawab no 2 yang lain jawab no 3 dan begitulah seterusnya....
pastu tukar2 jawapan...

jimat masa tau...

takmo cuba? hehehe...

Mar on 6:18 PM said...

Tadi pun aku photostat gak member sebelah punya jawapan. Tapi dia yang jawab semua. Aku tukang photostat jer. hahaha

Anonymous said...

aaalllaaa..relax ler mar..kami dulu lagi ler ada sorang lect ni kite org terpaksa sentiasa bersedia.so everytime pegi kelas dia sure kecut-kecut perut takut ada pop kuiz..so just get ready ler..kalau lect mcm tu better u gett ready dan prepare ler dari awal...kalau mar nak tahu dulu sha pun dpt lect yg asyik mem"fail" kan org je..so aper lagi bertungkus lumus ler sha study utk class dia..sediakan payung sebelum ujan k.

Mar on 2:54 PM said...

Bukan setakat payung. Segala macam sampan, bot, pukat tunda, kapal layar, feri akan kusediakan. Sesak-sesak sok bole pegi tangkap ikan jadi nelayan.

 

.T.e.n.t.a.n.g.A.k.u.D.a.n.D.i.a. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal