Friday, December 29, 2006

Selamanya...

Posted by Mar at 1:54 PM 1 comments
Ku harap mentari pagi tak menyambutku
Ku harap sinar rembulan tutup mataku
Selamanya

Sejak kau pergi tinggalkan bumi, tinggalku di sini
Turunkan matahari, usir bintang bintang
Putarlah utara ke selatan, untuk apa lagi semuanya
Ambilah jiwa retak ini

Ku tak ingin lagi
Putuskan ari ari bumi
Aku ingin pergi menuju abadi
Selamanya


Selamanya by Anggun

Thursday, December 14, 2006

Naik

Posted by Mar at 10:29 PM 0 comments
Naik lagi.
Asyik-asyik naik.
Naik, naik, naik.
Semua nak dinaikkan.
Bila nak naik, laju bukan main.
Macam kilat.
Tak menyempat-nyempat.
Cuba kalau ada ura-ura turun.
Senyap.
Senyap sesenyap-senyapnya.
Tiba-tiba telinga jadi pekak.
Mulut jadi bisu.
Badan jadi keras.
Macam patung cendana.
Bila nak naik.
Mulut macam bertih jagung.
Pok pek pok pek pok pek.
Alasan yang keluar sama macam dulu-dulu juga.
Fakta penyedap hati macam dirakam.
Lepas tu dipasang balik.
Berulang-ulang.
Sampai aku naik muak.
Sampai telinga aku naik bernanah.
Berdarah-darah.
Bosan.

Wednesday, December 13, 2006

Demam aku dah kebah

Posted by Mar at 10:24 PM 0 comments
Minggu ni aku dipaksa habiskan dua hari cuti tahunan. Campur dua hari cuti rehat mingguan. Jumlah, empat hari.

Malam sebelum cuti. Redah hujan lebat. Kepala pening.

Cuti hari pertama. Demam. Selsema. Batuk yang memang dah sebulan tak baik-baik.

Cuti hari kedua. Masih demam. Masih selsema. Masih batuk yang memang dah sebulan tak baik-baik.

Cuti hari ketiga. Masih demam lagi. Masih selsema lagi. Masih batuk yang memang dah sebulan tak baik-baik lagi. Aku keluar. Letak kereta di Jelatek. Naik LRT. Ke KLCC. Tengok wayang.

Sekarang. Demam aku dah kebah.

Tuesday, December 12, 2006

Ikut meter, tak ikut meter

Posted by Mar at 12:19 PM 0 comments
Dia jatuh motor. Buat kesekian kalinya. Tahun ini. Cuma kali ni agak serius sebab kali ni dia beriya-iya nak ke GH. Periksa apa yang patut. Kalau tidak tu puas la aku berkhutbah dia akan keras macam patung cendana. Haram nak dengar. Buat membazir air liur. Kali ni. Buku lali membengkak. Jalan bertongkat.

Jumpa doktor. X-ray selesai. Tak ada yang retak. Tak ada yang patah. Ambil ubat.

Masuk kereta. Hidupkan enjin. Pasang tali pinggang keledar. Dan aku pun mulakan soal-siasat.
"Macam mana boleh jatuh? Itulah orang selalu cakap. Bawa motor elok-elok. Sebab tak nak jadi macam ni la."

Kau tau apa dia jawab?
"Memang la bawa elok-elok cuma laju sikit jer."

Aku tau la. Bila dah bawa motor laju dan kelam-kabut tu maknanya dah lambat nak pergi kerja.
"Betul tak?"

Dia. Diam. Macam patung cendana. Macam selalu.



Lama.



Dia bersuara.
"Awak, lapar. Pergi makan jom."

Aku.
"Kat mana? Pintu gerbang? Kg. Baru? Ikut meter RM3.50. Tak ikut meter RM5.00. Boleh?"

Dia. Senyum kelat. Tahan sakit.

Aku. Jahat macam selalu. Dalam hati. "Padan muka."

Tuesday, December 05, 2006

Cinta The Movie

Posted by Mar at 11:14 AM 0 comments
I just love it.
Love it like crazy.
The script.
The mood.
The actors.
The actresses.
The cinematography, for sure.
The colours.
The songs.
And I end up buying the soundtrack.
Playing the CD again and again.
Each & every night until fell asleep.
Smiling.

Cinta make me laugh.
Cinta make me smile.
Cinta make me cry.
And Cinta make me miss him, already.
Just go & buy the ticket.
You'll know how i feel.


Sering kita terlalai
mengejar apa yang
belum pasti
hingga
kita lupa meraikan
satu-satunya perkara
yang menjanjikan kebahagiaan.... cinta
- Dyan (Nanu Baharudin)-

Sunday, December 03, 2006

Situ Sana Sini

Posted by Mar at 11:11 PM 0 comments
Ada orang merungut kata aku malas update blog. Tapi yang sebenarnya kalau aku malas di sini, aku akan rajin di situ. Bak kata Datuk Siti Nurhaliza, "Siti situ sana sini."
 

.T.e.n.t.a.n.g.A.k.u.D.a.n.D.i.a. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal