Thursday, June 28, 2012

Penantian 6 tahun berakhir

Posted by Mar at 11:13 PM 19 comments
Ingat tak lagi kisah ini?

Alhamdulillah. Dia sudah pun selamat melahirkan seorang putera yang dinanti-nanti selama ini. Penantian 6 tahun itu berakhir dengan kegembiraan dan kesyukuran kepada Allah Yang Maha Berkuasa.

Hamil hingga usia kandungan 28 minggu sahaja. Si kecil seolah-olah tidak sabar mahu menemui ibu dan ayah yang ternanti-nanti kehadirannya yang cukup istimewa itu. Berat si kecil hanya 1.020kg. Moga si kecil terus kuat, sihat serta membesar menjadi insan yang bakal menggembirakan hati ibu dan ayah.

Tuesday, June 26, 2012

Selamat Hari Raya???

Posted by Mar at 11:01 PM 4 comments

Published with Blogger-droid v2.0.4

Wednesday, June 20, 2012

Sayu

Posted by Mar at 10:35 PM 4 comments

Masanya sudah tiba untuk meninggalkan Khadeeja di taska. Isnin, 25 Jun 2012. Saya akan kembali bertugas selepas cuti bersalin selama 90 hari.


Esok dan lusa, Khadeeja akan mula dihantar ke taska. Sengaja hantar awal supaya Khadeeja mesra dengan orang-orang di sana. Harap-harap serasi la dia di sana. Awal dua hari jer. Tak sampai hati nak hantar awal sangat.


Harap-harap Khadeeja selesa di sana. Semoga Allah sentiasa melindungi Khadeeja.


Mommy will miss you, sayang.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Tuesday, June 19, 2012

Perlukah risau?

Posted by Mar at 5:53 PM 4 comments

Setiap kali pam, susu daripada breast kanan sangatlah sedikit. Kurang daripada separuh kalau nak dibandingkan susu daripada breast kiri. Saya syak breast kanan punya tangki dan paip kecil kot. Dan ya, ia besar sebelah. Tidak begitu ketara tapi saya yang dok mengadap hari-hari rasa pelik juga sesekali.


Saya dah cuba 2 bulan dahulukan breast kanan untuk diberi pada Khadeeja supaya dapat merangsang pengeluaran susu pada breast kanan tapi keadaan masih sama.


Perlukah risau? Atau pasrah saja?


Yang pasti saya bersyukur dengan rezeki daripada Allah untuk Khadeeja ini.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Thursday, June 14, 2012

Say NO to handbags

Posted by Mar at 10:21 AM 4 comments

MUKTAMAD.

Pergi kerja dengan segala aneka beg. Sanggup? Sanggup tak sanggup memang kena mengangkut.

Beg pam.
Cooler bag.
Beg buku lagi.

Nak tambah handbag pulak lagi?

Tak payah. Buat menyeksa diri jer. Nanti ada la yang tercicir kalau banyak-banyak tu nanti.


Jadi, penyelesaiannya adalah ini.


Sunday, June 10, 2012

Lemau

Posted by Mar at 9:44 AM 6 comments
Lagi 2 minggu nak mula kerja.

Senyum.
Tak perlu kata apa-apa.

Senyum.
Tak perlu kata apa-apa.



Friday, June 08, 2012

Anak Tomok

Posted by Mar at 5:18 AM 0 comments

Comel sangat ok.

Dengan pipi gebu.

Putih merah.

Geram sangat tengok.


Terus rindu nak pregnant dan beranak lagi. Ehhh....


Published with Blogger-droid v2.0.4

Sunday, June 03, 2012

Kekurangan zat makanan

Posted by Mar at 2:44 PM 4 comments

Itulah yang nurse cakap masa pergi check up 2 bulan. Dah 2 bulan tapi berat cik mek ni naik tak sampai 1kg pun. Masa lahir 2.98kg. Sekarang 3.95kg. *duusshh kat batang hidung mommy awak*


Tak tahu nak sumbat ketet celah mana lagi dah. Nak kata saya diet, selera saya macam naga. *musykil* Sah la lemak-lemak tu pergi kat mommy bukan kat anak. *matik laa*


Harap-harap masa check up 3 bulan nanti berat naik banyak. Kalau tidak, mommy awak yang trauma nak pergi klinik nanti. Haiisshh.


Published with Blogger-droid v2.0.4
 

.T.e.n.t.a.n.g.A.k.u.D.a.n.D.i.a. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal