Tuesday, May 24, 2011

1st Appointment

Posted by Mar at 5:20 PM
Hari ni.

1st appointment.

Letak I/C suami isteri di kaunter.

Duduk menunggu.

Nama dipanggil. Check BP. Tulis a few details.

Duduk semula.

Nama dipanggil. Masuk terus bilik doktor. Doktor tanya beberapa soalan.

Masuk bilik lain. Perlu buat transvaginal scan. Pembantu doktor yang buat. PEREMPUAN. Legaaaaaaaaa. Kalau doktor yang buat confirm merah padam muka gua. Hahaha.

Lepas tu cik pembantu doktor panggil doktor untuk tengok skrin. Ya, doktor tengok skrin jer. Legaaaaa lagi sekali di situ. Doktor kata semua nampak ok. Cik pembantu doktor kata uterus pun ok menghadap ke depan. Tidak terbalik.

Tak sakit pun.

Keluar jumpa doktor semula. Dia kata ovari nampak ok, rahim pun ok. Tapi tiub fallopian tak tau ok ke tak. Perlu buat HSG. Bukan kat klinik dia. Klinik lain. Sabtu ni.

Berat badan kena turunkan. Jaga pemakanan. Say NO to bahan perisa, bahan pengawet dan bahan pemanis. Kena bersenam. Kurangkan stress. Banyak baca Al-Quran. Kurangkan pendedahan kepada bahan toksin dan racun seperti asap rokok, pestisid etc.

Keluar bilik doktor, cik pembantu tanya persetujuan untuk buat semen analysis. Encik Suami kata, OK. Result dalam setengah jam. Perfect. 22 juta.

Sebelum balik, dapat Adipex, Metformin dan SPE. Untuk kuruskan badan ya, puan-puan. Kalau tak kurus jugak lepas ni, sila menyorok bawah meja.

Sabtu ni buat HSG. Isnin bawak result HSG jumpa doktor semula.

Consultation fee RM120.
Scan RM50.
Semen analysis RM50
Adipex RM30
Metformin RM9
SPE RM50

Jumlah yang dibayar hari ni RM309.

6 comments on "1st Appointment"

PUANSTOBERI on 6:05 PM said...

gulp.. mahai oh.


err..akak nak ckp 1 perkara.. tkpe..akak emel :)

Fika Ashikin on 12:09 AM said...

salam..bt rawatan kt mana ni??? smoga semuanya baik2 saja :) pssst..kak stoberi nk ckp apa..nak tau gakk..kekekek :)

noradzlina.kamdani on 8:06 AM said...

ni ape? ujian utk penentu kesuburan

Mar on 8:53 PM said...

kak reen,
tak kisah la mahal pun utk zuriat yg tak ternilai.

fika,
buat rawatan dgn dr hamid arshat.

noradzlina,
ya betul

Anonymous said...

salam Akak ChempakaSari :) sy silent reader neh..sy pon wat kt dr hamid arshat...tp...ade tp laa...nk emel akak bleh? emel sy liesa10987@yahoo.com...

kak stroberi..bleh share jugak ape?? nnt emel kt emel liesa tu bleh? thanks Akak sbb sy pon nk share sumthing gak ni :(

Mar on 3:55 PM said...

email akak, marlizamohdmokhtar@gmail.com

 

.T.e.n.t.a.n.g.A.k.u.D.a.n.D.i.a. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal