Thursday, January 07, 2010

Posted by Mar at 8:44 AM
Hari kedua di sekolah Cikgu Mar ni dah membuatkan seorang anak murid menitis air mata. Mar tak marah pun dia. Cuma cakap dan tegur. Tak sangka pulak dia menangis. Agaknya muka Mar ni muka garang kot. Aduuuhhh. Harap-harap mak ayah dia tak mai sekolah serang cikgu ini. Amiiinnn.

2 comments on " "

Mia-Ina on 9:05 PM said...

ini cerita tahun pertama mia mengajar...mcm2 gak...tp setelah diselidiki, murid laki ni sensitif....& mmg menakutkan bg cikgu baru ..kena tackle cara...& nasihat mia...jumpamurid tersebut & slow talk....why u do it....lama2 dia akan ok dgn cikgu dia balik..murid ni kena bg ms dia piki...ala,lama2 dia hargai pe cikgu dia wat..

Mar on 9:53 PM said...

mar rasa bersalah sgt lepas dia menitis air mata tu. terus mar pujuk2 dia, suruh dia minum air nak suruh dia tenang sikit.

thanks for tips mia.. i really appreciate it. TQ :)

 

.T.e.n.t.a.n.g.A.k.u.D.a.n.D.i.a. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal