Wednesday, September 08, 2004

MENGAPA?

Posted by Mar at 8:44 AM
Aku benci padamu
Aku marah padamu
Aku meluat dengan tingkahmu

Jangan muncul lagi dalam kamus hidupku
jika sekadar untuk menyakitiku
memperlekehkan keupayaanku

Walaupun sesekali aku tewas dengan perasaanku sendiri
Walaupun sesekali hatiku merintih sendiri
Walaupun sesekali air mata dukaku mengalir sendiri

Namun...aku tetap aku
yang masih berjiwa kental
Kerana aku bukan insan lemah

Mana mungkin aku tunduk
hanya kerana kelancangan lidahmu
Mana mungkin aku mengalah sebelum berjuang
hanya kerana insan keji sepertimu yang hanya tahu mempermainkan perasaan suci dan tulusku

Aku benci
Aku marah
Aku jelak
Aku meluat

Mengapa kau hadir dalam hidupku?
Mengapa kau kasihi hati ini?
Mengapa kau belai jiwa ini?
Mengapa kau pupuk segala harapan menggunung tinggi?
jika ia hanyalah untuk mempermainkan hatiku
mempermainkan perasaanku yang tulus suci terhadapmu

Mengapa kau lahir ke dunia ciptaan Allah ini
jika sekadar ingin menjadi haiwan karnivor
yang hanya tahu merobek hati mangsanya?
MENGAPA?

0 comments on "MENGAPA?"

 

.T.e.n.t.a.n.g.A.k.u.D.a.n.D.i.a. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal