Thursday, August 20, 2009

Posted by Mar at 3:34 PM
Entah berapa banyak biskut raya yang Mar order dan order lagi. Puasa pun belum lagi tapi biskut raya dah macam-macam jenis Mar order. Selagi ada yang tunjuk sampel selagi tu la Mar tergoda nak order. Maklumlah tahun-tahun sebelum ni buat sendiri biskut raya tapi tahun ni rasanya tak mampu nak buat. Sibuk dengan kerja sekolah pun ya. Bekalan gula yang susah sangat nak dapat lately ni pun menyebabkan Mar decide untuk tak nak buat biskut raya. Biskut-biskut ni semua bukannya nak makan sendiri atau letak kat rumah sendiri. Kebanyakannya untuk bawa balik rumah mertua di Machang raya nanti. Tahun ni Mar buat pertama kalinya akan raya di rumah mertua dan pertama kalinya tidak beraya dengan Emak. Tahun pertama bergelar isteri orang, suamiku dengan baik hatinya merelakan diri beraya di KL dengan famili Mar. Harap-harap Mar tak menangis pagi raya nanti hehehe.

Malam ni ada Majlis Bacaan Yassin dan Solat Hajat sempena UPSR di sekolah. Seronok sangat nak pergi tapi harap-harap jangan diet aku ke laut malam ni. Almaklum la kadang-kadang bila ada cikgu-cikgu lain ajak makan, Mar macam tak sedap hati kalau tak jamah langsung. Nanti takut orang cakap sombong dan tak sudi pulak. Dalam dilema betul kan bab-bab diet ni. Harap-harap malam ni boleh mengelak daripada makanan dan diajak makan dengan cara yang paling berhemah dan manis dipandang.

Salah seorang (2 orang sebenarnya) murid Mar kehilangan ayah hari ni. Ayah mereka meninggal dunia akibat komplikasi daripada penyakit kencing manis. Shahrul Irhami dan Shariful ni adik-beradik. Shahrul bakal menduduki UPSR bulan September ini. Bila terkenangkan wajah dan mata dia yang redup tu sayu pulak rasa hati Mar mengingatkan dia yang dah tak ada ayah lagi. Harap Shahrul tabah menghadapi dugaan tambahan pula kini dia memikul tanggungjawab sebagai ketua keluarga lantaran dirinya adalah anak sulung dalam keluarga. Teringat waktu jaga kelas dia untuk exam semalam. Dialah yang paling kerap angkat tangan tanya itu dan ini. Tak sangka hari ni Mar terima berita yang tak disangka mengenai ayah dia. Shahrul, cikgu doakan Shahrul dan keluarga sentiasa dilindungi dan dirahmati Allah.

0 comments on " "

 

.T.e.n.t.a.n.g.A.k.u.D.a.n.D.i.a. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal