Tuesday, November 09, 2004

Raya Serba Baru

Posted by Mar at 12:23 PM
Aku sakit gigi dan gusi dah lama. Sejak 2/3 bulan yang lepas. Sakit kejap-kejap. Simptom macam nak tumbuh gigi bongsu. Tapi aku belek-belek tak nampak pulak gigi tumbuh. Aku assume gigi aku dah tumbuh semuanya la. Padahal aku tak kira pun cukup ke 32 batang. Selalunya, hari ni sakit, esok dah ok. Minggu depan sakit balik. Aku pun buat derk jer. Macam tu la berulang sampai la kelmarin aku rasa dah sakit sangat. Nak makan pun susah. Sakit ya amat. Rasa macam nak tumbuk-tumbuk gusi dan seluruh bahagian dalam mulut aku ni.

Kali ni aku rasa sakit aku ni bahana ulser. Kat tepi bibir, dalam mulut kat bahagian pipi, gusi tah kat mana lagi tah. Tapi yang pasti seluruh bahagian dalam mulut aku ni memang sakit yang terlampau. Bila dah sakit macam ni mood aku pun tak baik la. Rasa nak naik angin jer. Moody tak tentu hala. Bercakap pun aku malas. Ditambah pulak dengan PMS (Pre-Menstrual Syndrome) aku, menjadi-jadi la mood tak baik @ ketidakseimbangan hormon aku.

Mak aku balas dendam dok gelakkan aku sebab dulu masa dia sakit gigi aku gelakkan dia sebab dia nangis tengok cerita Hindustan. Padahal dia nangis sebab sakit gigi rupanya. Ampun, Mak. Aku ingat lagi Mak aku cakap, sakit beranak pun dia tak nangis tapi sakit gigi dia sampai menitiskan air mata.

Berbalik pasal ulser aku tu tadi. Mak aku sibuk suruh pergi klinik Sebab dia kata rasanya aku dah lama asyik dok cakap sakit tak baik-baik. Aku cakap tak payah la sebab ulser jer. Esok lusa ok la kot. Last-last terpaksa akur jugak la dengan cakap Mem Besar.

Bila masuk klinik jumpa doktor, doktor pun tanya aku sakit apa. Aku pun cakap la ulser mulut. Dia pun suruh aku buka mulut nak check. Lepas check mulut aku dia senyum dan cakap, "Ni bukan ulser ni. Ni nak tumbuh gigi bongsu." Aku pun cakap kat doktor tu, "Tapi doktor saya nampak putih-putih kat gusi saya. Bukan ulser ke tu?" Dia sengih lagi, "Yang putih-putih tu la gigi bongsu awak yang baru nak tumbuh tu. Kat pipi dan bibir awak tu ye la saya nampak ulser tapi yang kat gusi tu nak tumbuh gigi bongsu. Memang sakit sangat, saya tau." Doktor tu sengih lagi. Malunya aku.

Doktor bagi aku pain killer dan ubat sapu untuk ulser. Sekarang, sakit pun hilang.

Eeeemmm..seronok tau raya kali ni. Bukan sebab dapat baju baru, kasut baru, handbag baru. Tapi aku raya dengan gigi baru. Yayyyy. Korang ada gigi baru?

Tapi seronok lagi si dia tu. Dia beraya dengan anak baru.

0 comments on "Raya Serba Baru"

 

.T.e.n.t.a.n.g.A.k.u.D.a.n.D.i.a. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal