Saturday, March 24, 2012

39w 6d

Posted by Mar at 5:45 PM
Ya. Masih belum beranak. Esok genap masuk minggu ke-40. EDD 25 Mac 2012 dan saya masih bersenang-lenang di rumah.

Semalam check up terakhir dengan Dr. Roslan di Hospital Selayang. Berat badan saya masih naik. Dah nak beranak kan. Jadi makan memang tak kawal punya. Selagi tekak teringin, selagi tu la saya melantak. Orang-orang kat rumah ni pun melayan, maka seronoklah saya. Kencing, ok. Tapi BP macam biasa ting tong. Kali ni paling ting tong kot sebab nurse siap suruh rehat kejap kat ruang tamu/ruang menunggu yang siap ada surat khabar kat situ. Dah rehat beberapa minit, nurse panggil dan check BP lagi sekali. Dah ok. Lega. Semalam sebenarnya saya pertama kali dapat giliran nombor 1 tapi sebab sangkut kat kaunter nurse, maka saya jadi orang nombor dua yang jumpa doktor.

Masuk jumpa Dr. Roslan, dia cakap, "Laaa... bila nak beranak ni?" Dia letih tengok saya, saya lagi la letih dan penat menunggu tak beranak-beranak lagi ni. Tak larat dah nak panjat tangga kat sekolah tapi gigihkan juga demi anak bangsa. Cheewaahh. Doktor pun scan perut saya. Dia siap cakap perut saya dah besar sangat dah. Mahunya tak. Berat baby pun sekarang dah 3.4kg. Semua nampak ok dan normal. Rekod bacaan BP yang saya catat pun doktor kata ok. Dalam lingkungan normal. Tapi baby masih belum engage walaupun kepala memang dah di bawah. Rasanya puas dah berjalan naik turun tangga kat sekolah, tak turun-turun jugak lagi rupanya.

Dalam masa seminggu akan datang ni, kalau ada tanda-tanda bersalin macam keluar darah atau keluar air ketuban atau sakit contraction atau pergerakan baby kurang, maka kena masuk wad terus. Tapi kalau tak ada apa-apa juga, 1 April 2012 saya perlu serah diri di wad untuk proses induce pada 2 April 2012. Dah dapat surat kemasukan ke wad dah pun ni. Kalau lepas 3 dos ubat induce tak ada progress juga, mungkin kena zassss.

Balik dari hospital semalam, saya, suami dan Mak pergi makan. Dalam perjalanan balik saya rasa tak sedap badan dan kepala macam weng sikit. Sampai rumah saya check BP. Memang dah dua minggu saya monitor BP sendiri di rumah setiap hari, pagi, tengah hari, petang dan malam. BP saya masa tu tinggi. Atas dan bawah tinggi. Selalu normal jer. 4 ke 5 kali saya check tetap sama. Panik juga saya masa tu. Saya naik bilik, rehat kejap. Mandi. Solat. Baring. Pukul 8.10pm, suami check BP saya, masih tinggi. Suami suruh catat dalam buku merah. Saya masih rehat sambil baring. Pukul 11.30pm saya check lagi sekali sebelum tidur. Alhamdulillah dah normal. Pagi dan tengah hari tadi pun check dah normal. Syukur sangat. Badan dan kepala pun dah ok.




Moga Allah permudahkan segalanya. Semoga Allah selamatkan saya dan anak yang dikandung ini. Semoga anak saya lahir dengan sihat, sempurna dan selamat. Semoga saya dapat melalui pengalaman getir ini dengan tabah dan kuat. Moga Allah selamatkan kami berdua.

Di sini, saya mengambil kesempatan untuk memohon ampun dan maaf kepada semua jika saya ada melakukan sebarang kesalahan yang mengguris perasaan anda semua. Saya mohon agar semua dapat mendoakan saya dan anak ini selamat.

Terima kasih.

10 comments on "39w 6d"

puanstoberi on 6:36 PM said...

Oh..akak igt da bersalin..
Apa pun, akak doa selamat semuanya. Doakan rezeki kami menyusul pula lps ni. *tetiba cam sebak plak. Tsssk :)

Mar on 9:53 PM said...

Terima kasih kak. Terima kasih atas segalanya. Insyaallah saya sentiasa mendoakan akak dan geng TTC yang lain akan dikurniakan zuriat selepas ni. Aamiin.

Mar on 9:54 PM said...

Terima kasih kak. Terima kasih atas segalanya. Insyaallah saya sentiasa mendoakan akak dan geng TTC yang lain akan dikurniakan zuriat selepas ni. Aamiin.

PutriesNoora on 8:23 AM said...

semoga semuanya dipermudahkan..doakan sy juga ye...aminnn=)

Mar on 12:42 AM said...

Insyaallah. Amin.

yanmaneee on 8:22 PM said...

nike shoes
kyrie 4 shoes
supreme clothing
nike air max 97
nike huarache
air max
coach outlet online
nba jerseys
kd shoes
air yeezy

lathoash on 2:14 PM said...

replica bags reddit Our site b9a70a6m52 replica bags delhi more information a3u12y7t18 replica wallets replica bags ru Find Out More c3d68g5y06 louis vuitton replica handbags replica bags koh samui

Unknown on 4:17 AM said...

u5a92d6t85 s5d34x4d75 i4x14v0j60 a1w79e6j99 e5o32x1y36 z8m04i4b23

Anonymous said...

jordan 6
off white outlet
supreme clothing
off white clothing
bape
hermes bag outlet
a bathing ape
kobe shoes
jordan shoes
kd 14

Anonymous said...

hermes outlet
steph curry shoes
jordan outlet
off white clothing
off white shoes
golden goose outlet
jordan 1 low
kyrie 8
jordan outlet
jordan outlet

 

.T.e.n.t.a.n.g.A.k.u.D.a.n.D.i.a. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal