Tuesday, November 29, 2011

Risau, seram dan macam-macam

Posted by Mar at 10:57 PM
Jarang saya cerita tentang susah hati saya. Kesedihan saya. Kerisauan saya. Masalah saya. Semua tu bersilih-ganti dalam fikiran saya.

Tentang peribadi saya. Keadaan suami saya. Kesihatan saya. High bp yang merisaukan. Kesihatan dan keadaan si kecil. Macam-macam la. Kadang-kadang saya rasa tak tertanggung. Tangisan saja jadi teman walau saya tahu tak elok untuk si kecil di dalam ini. Namun apalah daya saya. Hanya tangisan mampu meredakan kekacauan jiwa saya.

Sebagai manusia yang lemah pastilah kita diuji dengan pelbagai perkara. Ada kelebihan. Ada kekurangan. Kita tidak mampu untuk memiliki kesemuanya. Namun pastinya kita mesti bersyukur dengan nikmat yang ada. Kita mungkin kurang di sini tetapi lebih di sana. Allah Maha Adil.

Sebab itulah saya cuba mengabaikan segala kesedihan dan mensyukuri segala kegembiraan yang melingkari kehidupan saya.

Paling merisaukan adalah keadaan si kecil di dalam ini. Sihatkah dia? Sempurnakah dia? Saya khuatir. Namun, jika difikirkan kembali, mengapa mesti saya risau tentang perkara yang di bawah ketentuan Allah? Walau apa pun yang berlaku, semua kan kuasa Allah.

Oleh itu, saya hanya mahu menikmati dan menghargai segala nikmat yang Allah kurniakan pada saya ketika ini. Apa yang akan terjadi akan datang bukan kuasa saya tetapi kuasa Allah. Semoga saya tabah dan kuat menghadapi hari ini dan hari-hari akan datang.

Usaha. Doa. Tawakal.
Published with Blogger-droid v1.7.4

0 comments on "Risau, seram dan macam-macam"

 

.T.e.n.t.a.n.g.A.k.u.D.a.n.D.i.a. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal