Tuesday, February 01, 2011

Debar hati tak siapa yang tahu

Posted by Mar at 1:01 PM 4 comments
Lama sudah tak update blog ini. Masa banyak habis untuk sekolah hatta waktu cuti pun. Yang cuti budak-budak, cikgunya tak cuti pun. Kalau ada masa pun, saya pergi gym atau ganti balik waktu-waktu tidur yang tak cukup tu kan walau hakikatnya lebih banyak ganti tidur daripada pergi gym :)

Dua tiga minggu lepas saya hidup dalam keterujaan, kerisauan dan seribu macam perasaan lain lagi. Hari ini sudah hari ke-59. Cik P masih belum muncul. Kali terakhir Cik P lewat muncul adalah pada bulan Julai 2010. Namun masuk hari ke-42, Cik P muncul tanpa segan-silu.

Cik P patutnya datang awal bulan Januari 2011. Sejak lewat, sudah 4 kali saya check guna UPT. First time check, negative.

Second time, line yang menentukan postive/negative appear waktu air kencing lalu tapi hilang selepas tu. Saya assume negative walaupun dalam hati meronta-ronta nak kata positive sebab suami pun nampak line kedua tu. Saya dah mula hati-hati dalam pergerakan hari-hari. Dah tak pergi gym untuk sementara waktu. Mana tau kot dah lekat cuma masih baru.

Third time check, negative.

Fourth time check, negative.

Cik P masih tak muncul. Saya risau. Kalau pregnant, Alhamdullillah. Tapi saya sangat risau kalau penyakit lain yang datang. Tak pernah Cik P saya selewat ini. Cycle saya biasanya 28-30 hari.

Jauh di sudut hati saya tetap nak fikir saya pregnant. Typical infertile women kot.

Saya nak fikir positif jer sekarang.
 

.T.e.n.t.a.n.g.A.k.u.D.a.n.D.i.a. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal