Friday, September 24, 2010

DiGi iPhone 4 Me

Posted by Mar at 5:57 PM



Saya dulu tak berapa berkenan dengan DiGi. Nak nak dengan yellow man yang suka follow-follow tu. Gedik. Padahal dalam hati saya meronta-ronta nak kata si kuning tu comel. Tapi sebab ego punya pasal saya cuma cakap dia gedik walaupun hakikatnya yellow man sangat comel lagi cute.

Pernah sekali saya nak sangat switch to DiGi sebab call rate DiGi sangat la murah compare dengan telco lain tapi sebab kawan-kawan hasut saya supaya jangan switch, maka saya tak jadi switch. Saya tak pernah pun ada pengalaman buruk angkara DiGi tapi sebab orang cakap macam-macam pasal DiGi, saya patuh dan akur juga macam patung cendana yang tak ada pendirian. Senang terpengaruh saya ni rupanya ek. Dan ya, saya memang ego dan tak ada pendirian.







Jauh di sudut hati saya, naaaak sangat guna DiGi. Sebab bila sebut DiGi, automatik saya rasa sangat happening dan gembira. DiGi kan target urban market. Saya orang KL, mestilah nak feeling urban gitu. Hahaha.

Jadi, sebab tu la saya perlukan iPhone 4 ini. Supaya saya boleh feeling urban overdose gitu plus ada peluang la saya menjalin hubungan mesra dengan DiGi. Dapat la saya tukar status saya dengan DiGi daripada "jauh-tak-berapa-mesra" kepada "dekat-lagi-mesra-forever". Kalau saya dapat iPhone 4, confirm saya akan sayang DiGi selama-lamanya. Kalau saya tak dapat iPhone 4, saya akan terus menyukai DiGi dari jauh saja. Bak kata orang, malu tapi mahu. Kalau tak nak saya malu, sila beri iPhone 4, pasti saya mahu tanpa ragu.

Saya nak sangat dengan iPhone 4 ni supaya saya dapat makin aktif berkomunikasi dengan kawan-kawan. Kalau dah dapat iPhone 4 daripada DiGi ni, haruslah saya pukul canang satu dunia tentang betapa baik hatinya DiGi dengan semua orang. Daripada kawan-kawan, sedara mara, sepupu sepapat, jiran tetangga, hatta kat semut cute dalam bilik saya pun kalau boleh saya nak bagitau. Silap haribulan, semua orang termasuk semut cute nak guna DiGi. Nanti tak pasal-pasal semut cute pulak ganti yellow man nanti.

Saya ni bukan pengguna DiGi. Tapi kalau DiGi bagi saya iPhone 4, pasti saya pasti akan bertukar ke DiGi dan setia selama-lamanya menggunakan DiGi sebab bak kata pantun ni,

Pulau pandan jauh ke tengah,
Gunung Daik bercabang tiga;
Kalau dapat iPhone 4 pasti meriah,
Budi baik DiGi dikenang juga.

Pasti saya akan kenang jasa DiGi selama-lamanya. Saya ni setia orangnya. Sekali dah setia, selama-lamanya dalam hati.



Amacam? Ada berani, DiGi?


So, give me... give me... iPhone 4 ya, DiGi.
 

.T.e.n.t.a.n.g.A.k.u.D.a.n.D.i.a. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal