Saturday, March 25, 2006

Kisah Hujung Minggu Bersama Bridget Jones & Si Suara Hati Jahat

Posted by Mar at 12:32 AM
3.17 petang. Suria KLCC. Melangkah laju menuju Stesen PUTRA KLCC. Mahu membeli tiket ke Stesen Jelatek.

"Kejap." Mak memberi isyarat supaya tunggu sekejap.

Betul-betul di depan kedai roti yang bau kopinya cukup mengkhayalkan. Dan kerana bahana kopi yang mengkhayalkan itu kaki aku menuju ke kedai foto di depannya. Lalu memandang tembus ke kotak kaca menerobos terus ke Canon Powershot S2 IS. Si idaman hati. Si jantung hati.

"Kalau pandang lama-lama pun bukan kamera tu boleh melompat masuk dalam beg," Mak bersuara seperti mengejek menarik aku kembali ke alam nyata.

"Tidaaaaaaaaaaaaaaaaaakkkkkk. Aku masih mahu berkhayal lagi." Hati menjerit memekik sedang lidah beku, bibir terkatup rapat seolah dikunci dengan kunci yang memang sengaja dilenyapkan.

Dan malam ini aku berkhayal lagi. Menonton Bridget Jones's Diary di TV3 untuk kali ketujuh. Tanpa muak melihat si Bridget yang konon refleksi diri. Membenci Daniel Cleaver si bedebah yang hanya tahu merobek hati. Menunggu Mark Darcy hadir dalam mimpi menutur kata,"Mar, aku menerimamu seadanya."

Esok aku bakal terjaga daripada mimpi yang tidak akan jadi realiti. Menanti Ahad penuh makna. Untuk menekan saluran HBO. Bridget Jones's Diary:The Edge of Reason pula menanti.

Sabtu penuh suram kebosanan? Mungkin tidak. Naskah Helen Fielding, Bridget Jones:The Edge of Reason bakal menemani.

"Hujung minggu yang indah kononnya." Aku benci bila suara hati jahat itu bersuara menyindir.

0 comments on "Kisah Hujung Minggu Bersama Bridget Jones & Si Suara Hati Jahat"

 

.T.e.n.t.a.n.g.A.k.u.D.a.n.D.i.a. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal