Thursday, October 20, 2005

MENDUNG

Posted by Mar at 10:36 AM
Dalam tempoh tidak sampai 24 jam aku dihujani dengan beberapa berita sedih yang agak mengejutkan. Malam tadi Kak Long Nazlin telefon Mak. Katanya Wan Alang perlu dibedah segera berikutan ketumbuhan otaknya sudah mencapai ke tahap yang paling serius. Jika tidak dibedah Wan Alang mungkin akan lumpuh. Satu kejutan buat kami saudara-mara sebab selama ini Wan Alang memang sihat orangnya tapi tiba-tiba dimasukkan ke wad kerana sakit kepala yang berlarutan dan terus sahaja doktor mengesahkan yang Wan Alang ada ketumbuhan otak yang sudah sangat serius. Pagi ini Wan Alang akan menjalani pembedahan. Kami saudara-mara mengharapkan yang terbaik untuk Wan Alang. Semoga pembedahan itu berjaya.

--------------------------------------------------

Pagi ini terima SMS dari Mak.

"Datin Seri Endon isteri Pak Lah meninggal."

Aku buka televisyen dan dan radio. Semua siaran memperdengarkan bacaan ayat Al-Quran. Hati tiba-tiba jadi sayu. Kesian Pak Lah. Kehilangan isteri tersayang. Hajat hati Datin Seri Endon balik ke Putrajaya kerana ingin menyambut Aidilfitri bersama keluarga tapi Allah lebih menyayangi beliau sebelum sempat Aidilfitri menjelang.

Bila online pagi ini pula terbaca berita pemergian anak Kak Max ke rahmatullah. Baru semalam aku ucapkan tahniah pada Mat Jan di blognya. Hari ini ucapan takziah pula aku tulis di blognya. Semoga Kak Max sekeluarga tabah menghadapi ujian ini.

DaripadaNYA kita datang, kepadaNYA kita kembali. AL-FATIHAH.

0 comments on "MENDUNG"

 

.T.e.n.t.a.n.g.A.k.u.D.a.n.D.i.a. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal