Wednesday, July 27, 2005

Sabar Jer La

Posted by Mar at 10:19 AM
Sejak kerja, aku selalu balik lewat malam. Lewat malam maksudnya di sini ialah lewat di mana tiada lagi pengangkutan awam yang boleh aku naik untuk pulang ke rumah. Almaklum saja, driver aku juga punya keluarga dan perlu masa untuk berehat. Takkan la aku nak jadi "majikan" yang tak berperikemanusiaan pulak kan. Ahaks.

Minggu lepas aku menyuarakan pada Mak yang aku fikir aku perlu ada kenderaan sendiri untuk kemudahan aku kalau aku perlu balik lewat malam macam ni. Mak pun boleh guna kalau aku tak balik malam, tak payah la take turn dengan Abah nak guna kereta macam sekarang. Dengan kata lain, kiranya aku sudah mahu mula membuat hutang. (Bukankah kita bekerja ni untuk bayar hutang kan? Kalau macam tu mari kita jangan berhutang kerana tanpa hutang kita tak perlu bekerja. Hahahahahahaha.)

Cadangan aku pada Mak aku hanya mahu membeli kereta yang kecil dan murah sahaja. Kalau dapat Kancil atau Kelisa pun kira dah cukup baik Alih-alih Mak cakap, "Tak nak la. Nak kereta import. Chevrolet ke." Demand tak hengat. Ada ke patut?


SOALAN : BOLEHKAH MAR MEMANDU KERETA?

Untuk keterangan lanjut sila rujuk di sini. Hahahaha.

0 comments on "Sabar Jer La"

 

.T.e.n.t.a.n.g.A.k.u.D.a.n.D.i.a. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal