Wednesday, April 27, 2005

Ustaz Zul dan Cikgu Yomayadi

Posted by Mar at 4:53 PM
Semalam Mak cuti sebab nak selesaikan urusan income tax di Bangunan MPA*, Pandan Indah. Disebabkan Mak cuti, pukul 3 petang, aku, Mak dan Abah pergi ke sekolah Athirah di Bukit Inda*. Athirah ada sukan sekolah semalam. Malangnya, dia sangat kecewa sebab kalah. Nampaknya strategi Athirah dan kawan baiknya Dini mengadu dan merayu pada Ustaz untuk mengeluarkan seorang ahli kumpulan yang dianggap akan menyebabkan kekalahan pada kumpulan mereka, tak menjadi. Mereka tetap kalah juga walaupun ahli kumpulan yang seorang itu telah disingkirkan. Hanya dapat hadiah saguhati (Walaupun saguhati, medal yang dia dapat tu dibawa sampai tidur).

Dalam perjalanan balik ke rumah Nenek, kami berhenti di kedai Bakso sebab Busu dan Pak Usu nak belanja kitorang semua makan Bakso sebab datang memberikan sokongan moral pada anaknya yang seorang tu (walaupun kitorang tak sempat tengok Athirah lari, hehehe). Sambil menunggu Bakso sampai ke meja, Mak sibuk berborak dengan Athirah.

Mak : Athirah, yang pakai seluar merah asyik terjerit-jerit marah korang tu siapa?

Athirah : Tu la Ustaz Athirah. Nama dia Ustaz Zul. Yang lagi sorang tu Cikgu Yomayadi.

Mak : Yomayadi? Fuyoooo, macam nama Jepun la. Ustaz dengan Cikgu Yomayadi tu dah kahwin ke belum?

Athirah : Entah. Tak tau.

Mak : Nanti Athirah tanya la dengan Ustaz dengan Cikgu Yomayadi tu. Dah kahwin ke belum? Kalau belum , cakap la saya nak kenalkan dengan Kak Long saya.

Athirah : Ok.

Aku : Eh, apasal tanya Ustaz dengan Cikgu Yomayadi jer. Tanya la kat semua cikgu lelaki kat sekolah tu :P (Aku tak pasti sama ada Mak aku ni bergurau ke perli. Sabar jer la ek.)



NOTA :

Dini ialah sahabat baik Athirah. Anak kepada pelakon Didie Alias dan Ridzuan Hashim. Athirah kawan baik dengan anak selebriti laaaaaa. Fuyooooo. Nanti nak suruh Athirah mintakkan autograph la macam ni.

Ustaz ialah guru kelas Athirah. Dulu bila kitorang tanya, “Ustaz Athirah tu muda ke tua?”. Athirah jawab, “Alaaaaaa.. Dia macam Pak Long.” Padahal Ustaz tu muda belia lagi. Athirah ni dah rabun gamaknya.

Cikgu Yomayadi tiada langsung rupa Jepun walaupun nama mengalahkan orang Jepun.

Kak Long ialah panggilan Athirah pada Aku.

Pak Long ialah Abah aku.

0 comments on "Ustaz Zul dan Cikgu Yomayadi"

 

.T.e.n.t.a.n.g.A.k.u.D.a.n.D.i.a. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal