Friday, February 11, 2005

Nak Muntah Sat

Posted by Mar at 3:21 AM
Petang semalam aku menonton drama Multimedia Super Cintun buat kali ketiga di NTV7 tanpa rasa jelak, jemu, loya, mual mahupun bosan. Dialog menarik Norman (Azhar Sulaiman) kepada Maya (Norzizi Zulkifli) dalam drama itu sangat menarik perhatian aku.

"Berhenti menangis. Air mata hanya akan membunuh rasa cinta."

Aku : Ya, aku akan berhenti menangis agar rasa cinta dan kasih sayang akan terus subur dalam jiwa. Namun, aku juga tidak akan berhenti menangis agar dapat membunuh terus rasa cinta "yang itu."


Maaf. Aku bermelankolik dan berjiwang-jiwangan bukan kerana dilamun cinta mahupun di-maki-hamun oleh cinta. Aku sekadar meng"divert" kekalutan, ke-kelam-kabutan, kerisauan dan ke-tidak-tentu-halaan menyiapkan final draft thesis yang akan menentukan hidup mati aku di semester akhir ini. Inilah bahananya bila sudah 3 hari ditemani beratus-ratus lagu cinta (dan masih sempat menonton drama cinta) di celah-celah kertas yang bertaburan di atas meja, bawah meja, atas katil, bawah katil, bawah kerusi dan segala bawah yang ada.

Harapan aku agar tidak ada yang berloya-loyaan dan bermuntah-muntahan membaca entry aku ini. Kalau anda masih rasa mahu berloya-loyaan dan bermuntah-muntahan, janganlah menuding jari menyalahkan aku. Saranan aku cuma satu, silalah segera berjumpa doktor di hospital mahupun klinik berhampiran rumah anda. Sekian, terima kasih.

MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA.

*Aku bermarathon di depan monitor dan keyboard sehingga jam 12 tengah hari Isnin ini. Doakan agar aku tidak rebah sebelum waktunya :)

0 comments on "Nak Muntah Sat"

 

.T.e.n.t.a.n.g.A.k.u.D.a.n.D.i.a. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal