Friday, January 14, 2005

ACTION!

Posted by Mar at 9:13 AM
Dialog paling menarik semalam.

DI MELAKA,

“Just now we were having CANDLE LIGHT LUNCH with Pak Lah” – Dato' Seri Dr. Lim Keng Yaik

Waaaaaa…so romantic :)

DALAM EXPLORACE,

Si jejaka dalam kalut berlari-lari, tiba-tiba tunduk mengikat tali kasut. Si partner bengang dan menjerit, "Kan aku dah cakap tadi, ikat mati la."

Si jejaka yang mengikat tali kasut tadi panas hati, "Kasut aku kena air la bodoh!"

EXPLORACE SEASON 2 (EPISODE 1) – THE EXTREME JOURNEY RETURNS

Nothing much on yesterday’s programme. Hanya episod pengenalan. Episod semalam memaparkan flashback Explorace Season 1 dan juga temuramah bersama pemenang-pemenang musim lalu iaitu Fariz & Rina (pemenang pertama), Maria & Jerry (pemenang kedua), Ravin & Sanjeev (pemenang ketiga).

Ada juga dipaparkan video yang dihantar oleh peserta sebagai memenuhi syarat permohonan. Kononnya video tu memaparkan kehebatan dan “keganasan” diorang. Masing-masing cuba nak tonjolkan keistimewaan diri sendiri. Impressive! :)

Ada juga gelagat waktu audition. Kalau tak silap audition ni dijalankan di Empangan Air Kuning. 31 peserta telah terpilih untuk menjalani audition. Audition terbahagi kepada 3 bahagian. Ada physical test (paling best bila diorang kena tangkap belut yang asyik dok melompat-lompat dalam lumpur. Ala-ala bernafas dalam lumpur gitu). Lepas tu ada IQ test dan juga ujian untuk menguji kebolehan berenang dan stamina mereka.

12 kumpulan telah terpilih bersama dengan 4 standby team (mana tau kot ada yang pancit atau tak sanggup nak aniaya/seksa diri sendiri dalam program ni). So, ada 16 kumpulan semuanya.

SELECTED TEAM
Kim & Lyn - Friends/Colleagues
Philip & Godwin - Brothers
Fido & Nurul - Engaged
Muhammad & Pie - Brothers
Aszmy & Faizah - Best Friend & Dating For 7 Years
Haslina & Vanessa - Colleagues/friends
Azura & Azira - Twin Sisters
Hafiz (yang baru diumumkan terpilih pun dah nangis. Lelaki maaa..nangiiiss.Abih camno nak race tu?) & Faezah - Colleagues
Yohanis & Joyce - Boyfriend/Girlfriend
Amir & Dani - Bestfriends
Siti & Viji - Friends
Jes & Cham - Colleagues

STANDBY TEAM
Raymond & Teh - Friends
Irene & Sue - Best friends
Hanif & Narimah - Friends
Hasnydzam & Shahriza - Bestfriends

Finally, ada gelagat krew-krew behind the scene dan juga sedutan Explorace Season 2 yang hanya akan mula beradu tenaga dan minda minggu depan. Basically, Explorace Season 2 ada 3 pusingan. First round, 12 kumpulan akan beradu di 6 lokasi di Malaysia. Second round, 6 kumpulan akan beradu di 3 negara. Final round, 3 kumpulan akan beradu bermula di luar negara dan berakhir di Malaysia. Nampak agak menarik, mencuit hati dan meloyakan tekak juga :). Can’t wait to see the journey begins.

For more info, please visit http://www.explorace.tv3.com.my

0 comments on "ACTION!"

 

.T.e.n.t.a.n.g.A.k.u.D.a.n.D.i.a. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal